Det handlar om att MåVäl. Hur du enkelt kan ta hand om din hälsa och stärka ditt immunförsvar.

Tack Dr Maria Sundberg för denna informativa video.

Titta på denna korta video så får du veta vilken mat som stärker din hälsa. Du får också veta vilken mat som gör det motsatta.


Protein bryts ner i magen.

Fetter och kolhydrater bryts ner i tunntarmen.

Längre kolhydrater (se bilden) bryts ner i tjocktarmen. Det är där du förstärker ditt immunförsvar.

I tjocktarmen har du goda bakterier, förstärker immunförsvaret, och onda bakterier, försämrar immunförsvaret. Du kan alltid välja vad du äter.


Penicillin slår ut de goda bakterierna i tjocktarmen. Efter en penicillinkur ska du ALLTID tillsätta goda bakterier för att återställa balansen i tjocktarmen. Det gör du med tex yoghurt, surkål, kimchi, kombucha och äppelcidervinäge.


När du tillsatt de goda bakterierna i tjocktarmen ska du se till att mata dessa bakterier genom att äta gröna bananer, havregryn, vitlök och bär. Vill du vara säker på att du får i dig mat till de goda bakterierna väljer du att tillsätta Zinobiotic+ som är en prebiotika blend. Då vet du att du får i dig det du behöver.


När vi matar våra goda bakterier i tarmen får vi

Ökad tillväxt av goda bakterier

Ökad kalcium absorption

Mindre mängd av onda bakterier då de inte får plats

Minskad allergirisk

Tarmbarriären förbättras

Förbättrat immunförsvar


Välj hälsa och se denna korta video med Dr Maria Sundberg. Vill du ha mer information gällande Zinobiotics+ en skräddarsydd blandning av åtta naturliga kostfibrer.

Kontakta Lena på 0708-968506

MåVäl

Lena



18 visningar